Wednesday, February 14, 2007

الحاجة حواجة

لو سمحت دقيقة
معلش متعطل
مش هعطلك متخافش
يا سيدى انا مستعجل
بقولك ايه اسمع الكلمتين اللى انا حافظهم متخلينيش اتنرفز
طبعا مع التهديد الصارخ ده رضيت مرغما انى اسمع الأخ الفاضل المهذب المحترم اللى كان قرب يمد ايده عليا عشان مش عاوز اشوف المنتج اللى بيسوقه
هو اصلا كان شكله مش طايق نفسه و بيتلكك
وقفنا جنب عربية زلمكة شنطتها مفتوحة و فيها خلاطات و مكاوى و شوية اجهزة كده
و علبة تليفون نوكيا مش فاكر الموديل بتاعه فى الصالون من جوه
و ابتدى الشو اللى انا حفظته من كتر ما شفته و سمعته
احنا بنقدم لحضرتك ازازة برفان و فيها كارت
حضرتك بتفتح الأزازة هتكسب خلاط او مكوة او تليفون نوكيا
و لو لقيت الكارت كسبان بس هتدفع تمن الإزازة 40 جنيه
و لو لقيت الكارت مش كسبان هاتخد ازازة البرفان مجانا و هتاخد كمان 20 جنيه
طبعا انا مش متأكد ان الإزازة فيها ميه بريحه و بس
يعنى انا اكاد اجزم انها ميه مجارى
المهم بصتله و قولتله طيب لما كل الكروت كسبانة مفتحتش ازازة ليييه؟؟؟؟
بدأ دلوقتى اللى بيكلمنى و الشرر بيطق من عينه
قاللى انت فاكرنى حرامى(يعنى هو انا اللى حرامى؟؟؟)
المهم اتكلم كلام كتييير قوى توهنى فيه
انا اصلا كنت بسمعه عشان اتقى شره, لأنه شكله كان ناوى عالشر
قلتله شكرا و مشيت
سمعته بيقول مع الف مليون سلامة, بيقولها بأسلوب ساخط و ساخر و ناقم فى نفس الوقت
بس انا بقى مزعلش قوى, عشان بصراحه حسيت ان سخريته دى مش عليا انا
على قد ما هى عالبلد و حالها و على احتياجه انه يقف طول النهار فى موقف ميكروباص يرخم و يتنح عاللى رايح و اللى جاى
و انا ماشى بعده يخطوتين شفت واحد تانى برضه( بيتنح) على واحد زيى ماشى فى الشارع و الراجل بيقوله والله مستعجل والله مستعجل
افتكرت جمله عبقرية قالهالى مهندس عبقرى لما اضطر انه يشتغل سواق تاكسى
دى دنيا ***** و الحاجة حواجة

No comments: