Friday, January 5, 2007

الأولة بسم الله

فى الأول كده اسلم على اللى هيدخلوا عالبلوج دى
انا قصدى من البلوج انى اطلع الشحنات اللى فى دماغى عالورق, اللى هو النت بتوقيت 2007
عشان لو فضلت كده هيجرى لى حاجة او هكمل كتابة البلوج ده و انا فى السراى الصفرا
و عشان بقى اكون ديموقراطى هقولكم ليه انا اخترت الأسم ده
اولا اسوان و بكار مش بدافع الطفولة المكبوتة جوايا لأ
ده بس عشان انا بحب الجماعة بتوع اسوان جدا, فى طيبتهم و كرمهم
بصراحه اثروا فيا جدااااااااا, بحسهم جايين من كوكب تانى
اما بقى بكار, ده عشان بكار هو مجرد واحد من اهل اسوان
غير انه اشهر واحد فيهم بعد الملك منير
مصر كلها عارفاه, لأ و وصل الصين كمان شوفتوا الهنا اللى انا فيه !!
اما بقى موضوع قصاقيص ده عبارة عن الحاجة اللى كلنا بيحسها
شوية قصاقيص فى دماغك بتعمل حياتك, اغنية, حد بتحبه, حد كنت بتحبه و سبته,حد مات و بقى مجرد ذكرى
حاجة بتشوفها فى الشارع تأثر فيك, رباعية من بتوع عمنا صلاح جاهين
بيتين شعر ثائرين للفاجومى
رسالة موبايل من حد بعيد
اى حاجة من القصاقيص دى بتدخل بشكل او بأخر فى شخصية الواحد مننا,
انا بقى هكتبلكوا فى البلوج ده عن اى حاجة تيجى على بالى او احسها او اتأثر بيها
صحيح ممكن تكون مكررة, صحيح ممكن مكونش اول واحد عملها,
بس الأكيد انها هتبقى بلون شخصيتى انا
ها ايه رأيكم نبدا بقى !!؟؟؟؟

No comments: